חוקי המשחק

לחשי המכשף

לחשונים

כאשר אתה מכין לחשים, אתה מכין את כל הלחשונים ללא צורך בבחירתם. הם אינם נחשבים כנגד מגבלת הכנת הלחשים הרגילה.

אור

חפץ בו אתה נוגע נעשה זוהר באור מיסטי, בעוצמה דומה לזו של לפיד, מלבד שהוא לא מפיץ חום, לא משמיע קול, ולא דורש חומר בערה. יש לך שליטה מלאה בצבע השלהבת. הלחש נמשך כל עוד הפריט המאיר נמצא בנוכחותך.

משרת נסתר

אתה יוצר יציר כפיים פשוט, בלתי נראה, שאינו יכול לעשות דבר מלבד לשאת חפצים. למשרת יש מעמסה 3. המשרת לא יכול להרים חפצים בכוחות עצמו והוא ישא רק מה שאתה מוסר לו בעצמך. חפצים שנשאים על ידי משרת נסתר נראים כאילו הם מרחפים באוויר מספר צעדים מאחוריך. משרת נסתר שנגרם לו נזק, או שעוזב את סביבתך המידית, מפיל את כל החפצים שנשא ומתפוגג מיד.

פעלול

אתה מבצע פעלול קסום פשוט. אם אתה נוגע בחפץ במהלך הטלת הלחשון, אתה יכול לבצע בו שינוי קוסמטי: ללכלך או לנקות אותו, לחמם או לקרר אותו, להעניק לו טעם או לשנות את צבעו. לחלופין, אם אתה מטיל את הלחשון מבלי לגעת בחפץ כלשהו, אתה יכול ליצור אשליה פשוטה שאינה גדולה יותר ממך. הפעלול יוצר אשליות גסות ובלתי מציאותיות בעליל, שלא יכולות לשטות באף אחד, אך ביכולתן לספק בידור.

לחשים בדרגה 1

גילוי קסם דרגה 1 חיזוי

אחד מחושיך נעשה רגיש לקסם למשך זמן קצר. המנחה תגיד לך מה בסביבתך קסום.

טלפתיה דרגה 1 חיזוי, מתמשך

אתה יוצר קשר טלפתי עם אדם אחד עימו אתה בא במגע, כך ששניכם יכולים לדבר באמצעות מחשבה. ניתן להחזיק רק קשר טלפתי אחד בכל רגע נתון.

הקסמת אדם דרגה 1 הקסמה, מתמשך

האדם (אך לא חיה או מפלצת) בו אתה נוגע בעת הטלת הלחש מחשיב אותך כידיד עד שנגרם לו נזק, או עד שאתה מועל באמונו.

העלמות מעין דרגה 1 אשליה, מתמשך

אתה נוגע בבן ברית, שהופך לבלתי נראה. הלחש פועל עד שהמטרה מתקיפה או שאתה בוחר להפסיקו. כל עוד הלחש נמשך, אתה לא יכול להטיל לחשים.

קליע קסם דרגה 1 תעצומה

קליעים קסומים נשלחים מקצות אצבעותיך. גרום 2ק4 נזק למטרה אחת.

אזעקה דרגה 1  

במהלך הטלת הלחש אתה צועד במעגל רחב. עד לפעם הבאה בה אתה מכין לחשים, הקסם יתריע בפניך בכל פעם שיצור כלשהו חוצה את המעגל. אם אתה ישן, הלחש יעיר אותך.

תקשור עם רוחות דרגה 1 זימון

ציין את שמה של רוח אחת עימה אתה מעוניין לשוחח (או השאר את זהות הרוח לידי המנחה). הלחש קורא לרוח מכל מישור או מרחק, מביא אותה קרוב מספיק כדי שתענה על שאלה אחת שלך. הרוח מחויבת לענות עד כמה שידיעותיה מאפשרות.

לחשים בדרגה 3

הפגת קסם דרגה 3  

בחר לחש או השפעה קסומה בסביבתך: הלחש קורע אותם לגזרים. קסמים חלשים מסתיימים. השפעות רבות עוצמה רק נחלשות או מדוכאות כל זמן שאתה נשאר בקרבתן.

חיזיון מעבר לזמן דרגה 3 חיזוי

אתה מביט אל תוך משטח משקף ודרכו רואה חזיונות מהעתיד. המנחה תתאר בפניך סימן לאבדון – אירוע הרסני שעתיד להתגשם, אלא אם תפעל למנוע זאת. המנחה תספק פריט מידע מועיל, שיכול לעזור לך למנוע את התגשמות סימן האבדון. בשורות טובות, בסגנון "אתה חי בעושר ואושר", נדירות הן. עימך הסליחה.

כדור אש דרגה 3 תעצומה

אתה יוצר כדור להבות אשר עוטף את המטרה ויצורים בקרבתה, מסב להם 2ק6 נזק שמתעלם משריון.

חיקוי דרגה 3 מתמשך

אתה מעתיק את מראהו של מישהו בו אתה נוגע. אתה הופך לכפיל מדויק שלו מכל בחינה פיזית, אך שומר על זהותך. הלחש נמשך עד שאתה סופג נזק או בוחר להפסיקו. כל עוד הלחש נמשך, אתה לא יכול להשתמש במהלכי המקצוע שלך.

בבואה דרגה 3 אשליה

אתה יוצר העתק אשלייתי של עצמך. כאשר אתה מותקף, גלגל 1ק6. בתוצאה של 4-6, ההתקפה פגעה בבבואה במקום בך. הבבואה נעלמת והלחש מסתיים.

שינה דרגה 3 הקסמה

אתה מרדים 1ק4 יריבים שאתה יכול לראות, לבחירת המנחה. רק יצורים שמסוגלים להירדם מושפעים מהלחש. הם יתעוררו כרגיל, עקב רעש חזק, טלטלה, או כאב.

לחשים בדרגה 5

כליאה דרגה 5 תעצומה, מתמשך

המטרה נלכדת בכלוב העשוי אנרגיה קסומה. דבר לא יכול להיכנס לכלוב או לצאת ממנו. הכלוב נותר עד שאתה בוחר להפסיקו, או מטיל לחש אחר. כל עוד הלחש נמשך, היצור הכלוא בכלוב יכול לשמוע את מחשבותיך, ואתה לא מסוגל להתרחק מעבר לטווח ראייה מהכלוב.

קשר עם מישור אחר דרגה 5 חיזוי

אתה שולח בקשה למישור אחר. הגדר עם מי או מה אתה מנסה לתקשר על ידי ציון מקום, סוג יצור, שם או תואר הולם (כדוגמת "נסיך שדים"). הלחש יוצר תקשורת דו-כיוונית בינך לבין היצור. ההתקשרות נקטעת ברגע שאתה או היצור בוחרים לסיימה.

התמרה דרגה 5 הקסמה

צורתו של יצור משתנה לחלוטין למגעך, ונשארת כזו עד שאתה מטיל לחש. תאר את הצורה החדשה של המטרה, כולל שינויים לתכונות, מאפיינים גופניים בולטים או חסרונות משמעותיים. המנחה תקבע אז אחד או יותר מהבאים:

  • הצורה החדשה היא זמנית ולא יציבה.
  • התודעה של היצור משתנה גם היא.
  • לצורה החדשה יש יתרון או חיסרון שאינם צפויים.
זימון מפלצת דרגה 5 זימון, מתמשך

מפלצת מופיעה ותסייע לך ככל יכולתה. התייחס אליה כאל דמות משלך, אבל היא יכולה לנקוט במהלכים הבסיסיים בלבד. למפלצת יש 1 נק"פ, מתאמי כל התכונות שלה הם 1+, והיא משתמשת בקוביית הנזק שלך. בנוסף, בחר עבורה 1ק6 מהיתרונות הבאים: אחד ממתאמי התכונות שלה הוא 2+ במקום 1+.

  • המפלצת אינה פועלת בפזיזות.
  • קוביית הנזק של המפלצת היא 1ק8.
  • המפלצת מקובעת בחוזקה בעולם החומרי ומקבלת 2+ נק"פ על כל דרגה שלך.
  • למפלצת יש מאפיין שיעיל במצב הנוכחי.

המנחה תספר לך איזה סוג של מפלצת זימנת, בהתאם ליתרונות שבחרת. המפלצת נשארת בעולם החומרי עד שהיא מתה או עד שאתה בוחר לשחרר אותה. כל עוד הלחש נמשך, אתה סובל מחסר 1- להטלת לחשים.

לחשים בדרגה 7

שלטון דרגה 7 הקסמה, מתמשך

מגעך מחדיר את רצונך אל תוך מוחו של אחר. קבל 1ק4 שמירות. נצל שמירה אחת כדי לגרום למטרה לעשות אחת מהפעולות הבאות:

  • להגיד מספר מילים לבחירתך.
  • לתת לך דבר-מה שהיא מחזיקה.
  • לבצע התקפה מאומצת נגד מטרה לבחירתך.
  • לענות בכנות לשאלה אחת.

כאשר נגמרות השמירות, הלחש מסתיים. אם המטרה סופגת נזק, אבד שמירה אחת. כל עוד הלחש נמשך, אתה לא יכול להטיל לחשים.

ראיית אמת דרגה 7 חיזוי, מתמשך

אתה רואה את הדברים כפי שהם באמת. ההשפעה נותרת עד שאתה בוחר להפסיקה או כאשר אתה אומר דבר שקר. כל עוד הלחש נמשך, אתה סובל מחסר 1- להטלת לחשים.

צעד צללים דרגה 7 אשליה

אתה הופך אזור מוצל לשער קסום, לך ולבני בריתך. ציין את שם היעד ותאר אותו במספר מילים שלא עולה על דרגתך. כאשר אתה או בן ברית שנכח בהטלת הלחש פוסע אל תוך השער, אתם מגיעים למקום שתיארת. השער הוא חד-כיווני וכל יצור יכול לעבור בו פעם אחת בלבד.

תנאי דרגה 7 תעצומה

בחר לחש מדרגה 5 ומטה, שלמדת. תאר תנאי, במספר מילים שאינו עולה על דרגתך. הלחש שבחרת ממתין עד שאתה בוחר להטילו, או עד שהתנאי שהצבת מתקיים. אין צורך לגלגל הטלת לחשים עבור הלחש המותנה – הוא פשוט פועל. אתה יכול להחזיק התניית לחש אחת בכל זמן – אם אתה מטיל לחש תנאי בשנית, הלחש החדש מחליף את הקודם.

ענן-הרג דרגה 7 זימון, מתמשך

הלחש קורא לענן ערפל מעברם השני של שעריה השחורים של ממלכת המוות, אשר ממלא את הסביבה הקרובה. כאשר יצור שמצוי בתוך הענן סופג נזק, הוא סופג בנוסף ובנפרד גם 1ק6 נזק שמתעלם משריון. ההשפעה נמשכת כל עוד אתה יכול לראות את האזור המושפע, או עד שאתה בוחר להפסיקו.

לחשים בדרגה 9

אנטיפתיה דרגה 9 הקסמה, מתמשך

בחר מטרה ותאר נטייה או סוג של יצור. יצורים המשתייכים לסוג או לנטייה שתיארת לא מסוגלים להתקרב מעבר לטווח ראייה מהמטרה שנבחרה. אם יצור כזה מוצא את עצמו בכל זאת בטווח ראייה עם המטרה, הוא בורח מייד. ההשפעה נמשכת עד שאתה עוזב את סביבת המטרה, או עד שאתה מפסיק את הלחש. כל עוד הלחש נמשך, אתה סובל מחסר 1- להטלת לחשים.

ערנות דרגה 9 חיזוי

תאר אירוע. המנחה תגיד לך כאשר האירוע מתרחש, לא משנה היכן אתה ומהו מרחקך מהאירוע שהתרחש. אם אתה רוצה, אתה יכול לראות את מיקום האירוע, כאילו נמצאת במקום. רק לחש ערנות אחד יכול להשפיע עליך בכל זמן נתון.

אבן נשמה דרגה 9  

אתה כולא את נשמתו של יצור גוסס בתוך אבן-חן. היצור המושפע מודע להיותו לכוד, ועדיין אפשר להשפיע עליו באמצעות לחשים, משא ומתן או פעולות דומות. כל המהלכים נגד היצור הלכוד מקבלים 1+. אתה יכול לשחרר את הנשמה הלכודה בכל עת, אבל לעולם לא ניתן יהיה לכלוא אותה בשנית.

מחסה קסום דרגה 9 תעצומה, מתמשך

אתה יוצר מבנה העשוי כוח קסם טהור. המבנה יכול להיות גדול כמו טירה או קטן כמו בקתת-חדר, והוא חסין לכל נזק שאינו קסום. המבנה נותר עד שאתה יוצא ממנו או בוחר להפסיק את הלחש.

זימון מושלם דרגה 9 זימון

אתה משגר אליך יצור לבחירתך. ציין את שם היצור או תאר בקצרה סוג של יצור. אם ציינת את שמו של יצור, הוא יופיע לפניך. אם נתת תיאור, יופיע יצור התואם את התיאור.