הנוכל

מקצוע הנוכל - ננס

צללית, הנוכלת הננסית

אתה שומע אותם, יושבים ומדברים מסביב למדורה, מתרברבים בגבורתם בקרב כזה או אחר. הם אומרים שהאלים משגיחים עליכם, אבל אתה רק סופר את המטבעות ומחייך לעצמך. רק אתה מכיר את הכוח האמיתי המניע את העולם – תאוות הבצע, המתוקה כל כך.

כמובן, הם חושדים בך בכל פעם שאתה משאיר אותם מאחור ומתגנב לבדך קדימה. אך בלעדיך, כל אחד מהם היה כבר מאבד את ראשו ללהב פתאומי הבוקע מהקיר, או מורעל למוות בידי איזו מלכודת מחטים עתיקה. אז שימשיכו להתלונן. יום יבוא בו תשאיר את חיי ההרפתקנות מאחוריך, ותרים כוסית מעל קבר ה"גיבורים" שלהם…

בעודך יושב, בטירה שלך, על הר של זהב. נוכל שכמותך.

שמות

בן אנוש: ספארו "הנעלם" מתיאס, ג'ייק הסכין השכיר, מארלו השקטה, החולד, תרמית מזדמנת

גובלין: סרח, עזיז הבלתי נראה, "גאם-גאם", קלאייף מערבבת האבקות, חושחש הסוחר

ננס: פליקס הפשפש, עכברן, עורבני בת בריין, סקיצה, טריקסי הקלה

חזות

בחר אחד מכל רשימה:

  • עיניים ערמומיות או עיניים מחשידות.
  • שיער פרוע, שיער קצר, או ראש מכוסה בברדס.
  • בגדים כהים, בגדים ססגוניים או בגדים פשוטים.
  • גוף גמיש, גוף צנום או גוף רופס.

תכונות

ערך הנק"פ המרבי של הנוכל הוא 6+ערך החוסן.

הנזק של הנוכל הוא 1ק8.

מהלכים התחלתיים

בחר גזע וקבל מהלך בהתאם:

 

אורק: כאשר אתה מבצע מהלך הצטיידות ועושה שימוש במידע שקרי, כדוגמת סיפור מומצא או מסמכים מזוייפים, אתה מצליח כאילו גלגלת 10, אך כהשאמת מתגלה אתה נעשה ידוע לשמצה ביישוב זה.

אלף: למדת לנצל היטב את המסתור שבמרומי העצים. כאשר אתה מבצע תכסיסי נוכלות או התגרות בגורל בעודך בעמדה גבוהה ומוסתרת, קבל 1+.

בן אנוש: בן אנוש נוכל הוא פושע מקצועי. כאשר אתה מבצע מהלך הפגנת ידע או בחינה בנוגע לפעולות פשיעה, קבל 1+.

גובלין: כשאתה יוצר יתרון בהתקפת פתע, התוסף הוא 2+ במקום 1+.

גמד: כאשר אתה בוחן מבנה לקראת פריצה, אתה יכול להוסיף לרשימת שאלות מהלך הבחינה את השאלה "מהן נקודות התורפה במבנה?"

טרול: אנשים יודעים שלטרולים יש קשר חזק עם עולם הרוחות. כאשר אתה מתארח במקום יישוב אתה יכול להפיץ בו אמונה תפלה, אמיתית או מומצאת. קבל 1+ כאשר אתה מנצל את האמונה התפלה לתועלתך.

ננס: כשאתה מתקיף עם נשק טווח, אתה גורם 2+ נזק.

אתה מתחיל עם המהלכים הבאים:

מומחה מלכודות

כאשר אתה מנצל כמה רגעים כדי לבחון אזור מסוכן, גלגל +זריזות. בתוצאה של 10 ומעלה קבל 3 שמירות. בתוצאה של 7-9 קבל שמירה אחת. בעודך באזור, השתמש בשמירות בכל פעם שתרצה תשובה לאחת מהשאלות הבאות:

  • האם יש כאן מלכודת ואם כן, מה מפעיל אותה?
  • מה המלכודת עושה כאשר היא מופעלת?
  • האם מוסתר כאן דבר נוסף?

תכסיסי נוכלות

כאשר אתה מכייס, פורץ מנעולים או מפרק מלכודות, גלגל +זריזות. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מבצע את הפעולה ללא בעיה. בתוצאה של 7-9 אתה מצליח, אבל המנחה תציע לך בחירה בין שתי אפשרויות המערבות סכנה, חשד או מחיר.

מוסר גמיש

כאשר מישהו מנסה לזהות את נטייתך, אתה יכול לספר לו כל נטייה שתרצה.

התקפת פתע

כאשר אתה מתקיף יריב מופתע או חסר הגנה באמצעות נשק פנים-אל-פנים, אתה בוחר בין גרימת נזק כרגיל לבין גלגול +זריזות. בתוצאה של 10 ומעלה, בחר שתי אפשרויות. בתוצאה של 7-9, בחר אחת:

  • אתה מספיק להתרחק מהיריב בבטחה.
  • אתה גורם נזק רגיל ועוד 1ק6.
  • אתה יוצר יתרון: 1+ להבא עבורך או עבור בן ברית שמנצל את היתרון שנוצר.
  • הפחת את השריון של היריב ב-1 עד שיתקנו.

מרעיל מקצועי

התמקצעת בטיפול ושימוש ברעלים. בחר רעל מהרשימה הבאה – הוא לא נחשב מסוכן לשימוש עבורך. אתה גם מתחיל עם 3 מנות מהרעל שבחרת. כאשר יש לך זמן לאסוף חומרים ומקום בטוח לרקוח בו, אתה יכול ליצור ללא עלות שלוש מנות של הרעל הנבחר.

שים לב שחלק מהרעלים הם רעלי בליעה, כלומר שלרוב צריך להוסיף אותם לאוכל או למשקה של מי שאתה רוצה להרעיל. שאר הרעלים הם רעלי נגיעה, ולכן מספיק למשוח אותם על כלי נשק ולפגוע באמצעותו במי שאתה מעוניין להרעיל.

  • שמן תרדמה (בליעה): המטרה נופלת לתנומה קלה.
  • עשב-דם (נגיעה): כשהמטרה מסבה נזק, גלגל 1ק4 והפחת את התוצאה מהנזק שגרמה, עד שתתרפא.
  • פקעת זהובה (בליעה): המטרה מתייחסת ליצור הבא שהיא רואה כאל בן ברית, עד שיוכח לה אחרת.
  • דמעות נחשים (נגיעה): כל מי שמסב נזק למטרה מגלגל פעמיים ומשתמש בתוצאה הגבוהה יותר.

נטייה

בחר נטייה:

ניטרלי: המנעות מהתגלות, או הסתננות בהצלחה למקום כלשהו.

תוהני: זינוק אל הסכנה בלי תכנית פעולה.

רשע: גלגול אשמה או סכנה מעצמך לאחר.

ציוד

המעמסה שלך היא 9+כוח. אתה מתחיל עם מנות קרב (5 שימושים, 1 משקל), שריון עור (1 שריון, 1 משקל), 3 מנות מהרעל הנבחר ו-10 מטבעות.

בחר כלי נשק:

  • פגיון (מגע, 1 משקל) וחרב קצרה (סמוך, 1 משקל)
  • סיף (סמוך, מדויק, 1 משקל)

בחר נשק טווח:

  • 3 סכיני הטלה (הטלה, קרוב, 0 משקל)
  • קשת בלויה (קרוב, 2 משקל) וצרור חצים (3 תחמושת, 1 משקל)

בחר אפשרות אחת:

  • ציוד הרפתקנות (1 משקל)
  • שיקוי ריפוי (0 משקל)

קשרים

מלא את שמה של אחת הדמויות האחרות בקבוצה בקשר אחד לפחות:

גנבתי משהו ששייך ל _________.

_________ שומר לי על הגב כשדברים מסתבכים.

_________ יודע מידע מפליל אודותי.

_________ ואני משתתפים במזימה יחד.

מהלכים מתקדמים

כאשר אתה עולה לדרגה בין 2 ל-5, בחר אחד מהמהלכים הבאים.

הראשון לירות

פשוט אי אפשר להפתיע אותך. כאשר יריב אמור להפתיע אותך, אתה בכל זאת פועל ראשון.

הרעלה

אתה מסוגל להרעיל בדקירה, אפילו עם רעלים מורכבים. כאשר אתה מורח על נשקך רעל בליעה שלא מסוכן עבורך, הוא נחשב כרעל נגיעה.

זהיר

כאשר אתה משתמש במהלך מומחה מלכודות, אתה תמיד מקבל שמירה אחת נוספת, אפילו בתוצאה של 6 ומטה.

כנגד הסיכויים

כאשר אתה נלחם בנחיתות מספרית, יש לך 1+ שריון.

מרעיל מומחה

לאחר שהשתמשת ברעל כלשהו פעם אחת, הרעל כבר לא מסוכן לשימוש עבורך.

מתחת לחגורה

כאשר אתה משתמש בכלי נשק עם התג מדויק או מגע, אתה גורם 1ק6+ נזק בהתקפת פתע.

עשיר ואנין-טעם

כאשר אתה מציג חזות מגונדרת ורברבנית באמצעות החפץ היקר ביותר שברשותך, בחר מישהו בסביבתך. הוא יעשה כמיטב יכולתו להניח ידיו על החפץ, או על חפץ דומה לו.

קשרים בעולם התחתון

כאשר אתה מעביר מסר בין אנשי העולם התחתון לגבי דבר-מה אותו אתה רוצה או צריך, גלגל +כריזמה. בתוצאה של 10 ומעלה למישהו יש את מה שאתה מחפש, במיוחד בשבילך. בתוצאה של 7-9, בחר אחד משניים: להתפשר על משהו דומה למה שחיפשת, או שהדבר שאתה מחפש מגיע עם דרישה או במחיר טובה עתידית.

רוקח רעלים

כאשר יש לך זמן לאסוף חומרים ומקום בטוח לרקוח בו, אתה יכול ליצור ללא עלות שלוש מנות של רעל כלשהו בו השתמשת בעבר.

כאשר אתה עולה לדרגה בין 6 ל-10, בחר מהמהלכים הבאים או מהרשימה של דרגות 2-5.

אלכימאי

מהלך מוחלף: רוקח רעלים
כאשר יש לך זמן לאסוף חומרים ומקום בטוח לרקוח בו, אתה יכול ליצור ללא עלות שלוש מנות של רעל כלשהו בו השתמשת בעבר. לחלופין, אתה יכול לתאר למנחה השפעה של רעל שאתה מנסה לרקוח. המנחה תקבע מגבלה אחת או יותר עבורו:

  • הרעל שתיארת יפעל רק תחת תנאים מסוימים.
  • אתה יכול ליצור גרסה חלשה של הרעל, לכל היותר.
  • לרעל לוקח זמן-מה להשפיע.
  • לרעל יהיו תופעות לוואי ברורות.

התחזות

כאשר יש לך את הזמן והחומרים הדרושים, אתה יכול ליצור לעצמך תחפושת שתטעה כל אחד לחשוב שאתה יצור אחר, בגודל ובצורה קרובים לשלך. פעולותיך עשויות להסגיר אותך, אך לא מראך.

זהיר במיוחד

מהלך מוחלף: זהיר
כאשר אתה משתמש במהלך מומחה מלכודות, אתה תמיד מקבל שמירה אחת נוספת, אפילו בתוצאה של 6 ומטה. בתוצאה של 12 ומעלה אתה מקבל 3 שמירות, ובפעם הבאה שאתה מתקרב למלכודת, המנחה תגיד לך מיד מה היא עושה, מה מפעיל אותה, מי התקין אותה ואיך אתה יכול לנצל אותה לטובתך.

זרוע יציבה, היישר למטרה

אתה מסוגל להטיל כל נשק ידני כאילו היה מוטל, באמצעות מהלך צליפה. נשק שהוטל אינו זמין עוד; בתוצאה של 7-9 לא ניתן לבחור לאבד תחמושת.

חמיקה

כאשר אתה מבצע מהלך התגרות בגורל בתוצאה של 12 ומעלה, אתה מתמודד עם הסכנה בצורה מושלמת. לא רק שאתה מצליח במה שביקשת לבצע, המנחה גם תציע לך תוצאה חיובית עוד יותר, או תתאר את הביצוע באופן חלק וחינני במיוחד.

כנגד כל הסיכויים

מהלך מוחלף: כנגד הסיכויים
יש לך 1+ שריון. כאשר אתה נלחם בנחיתות מספרית, יש לך 2+ שריון במקום.

נלחם מלוכלך

מהלך מוחלף: מתחת לחגורה
כאשר אתה משתמש בכלי נשק עם התג מדויק או מגע, אתה גורם 1ק8+ נזק בהתקפת פתע, או 1ק4+ בכל התקפה אחרת.

נתיב נסיגה

כאשר אתה בצרה ומחפש דרך להימלט, אמור מהו נתיב הנסיגה שלך וגלגל +זריזות. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה כבר לא שם. בתוצאה
של 7-9 אתה בוחר בין נסיגה להישארות, אבל אם אתה נסוג, אתה עושה זאת רק בעור שיניך: עליך להשאיר מאחור דבר-מה, או לקחת איתך דבר-מה, המנחה תגיד לך מה.

סיכון מחושב

כאשר אתה מקדיש זמן בתכנון גניבתו של דבר-מה, אמור מהו הדבר שאתה מעוניין לגנוב ושאל את המנחה את השאלות הבאות. אתה ובני בריתך נהנים מתוסף 1+ להבא אם אתם פועלים בהתאם לתשובות המנחה.

  • מי יבחין שהדבר נעלם?
  • מהי ההגנה הטובה ביותר ששומרת על הדבר?
  • מי יצא להשיב את הדבר שנגנב?

מי עוד יהיה מעוניין בדבר?

Bookmark the permalink.

Comments are closed