מהלכים מיוחדים

אלו הם מהלכים שרק לעיתים נדירות משתמשים בהם יותר מפעם אחת במפגש.

ערש דווי

כאשר אתה גוסס, אתה זוכה בהצצה חטופה אל מעבר לשערים השחורים של ממלכת המוות (המנחה תתאר זאת). גלגל את הקוביות (ללא שום תוספת – למוות לא אכפת עד כמה אתה מגניב או קשוח). בתוצאה של 10 ומעלה, הצלחת לרמות את המוות – אתה במצב קשה אך עדיין בחיים. בתוצאה של 7-9 המוות יציע לך עיסקה. אתה יכול לקבל אותה ולהתייצב, או לסרב ולהמשיך הלאה אל מעבר לשערים השחורים ואל הגורל הממתין לך שם. בתוצאה של 6 ומטה, גורלך נחרץ! אתה כעת מצוי בידיו של המוות ובקרוב תחצה את המפתן. המנחה תספר לך מתי.

עומס יתר

כאשר אתה מבצע מהלך בעודך נושא משקל שלא עובר את המעמסה שלך, הכל בסדר. כאשר אתה מבצע מהלך בעודך סוחב משקל השווה למעמסה+1 או מעמסה+2 , אתה סופג מחסר 1-. אם אתה נושא יותר ממעמסה+2 ומבצע מהלך, עומדת בפניך בחירה: הפל לפחות 1 משקל וגלגל במחסר 1-, או שהמהלך נכשל אוטומטית.

הקמת מחנה

כאשר אתה מתיישב למנוחה ממושכת, אתה אוכל צידה אחת. אם אתם נמצאים באזור מסוכן, יש להחליט על סדר השמירה. אם צברת מספיק נק"ן אתה רשאי לעלות דרגה. אם אתה מתעורר אחרי שישנת לפחות כמה שעות ללא הפרעה, אתה מרפא נזק השווה למחצית ערך הנק"פ המרבי שלך.

עמידה על המשמר

כאשר זוהי המשמרת שלך ודבר מה מתקרב למחנה, גלגל +חוכמה. בתוצאה של 10 ומעלה הצלחת להעיר את המחנה ולהתכונן, וכל הנמצאים במחנה מקבלים 1+ להבא. בתוצאה של 7-9 תגובתך מגיעה רגע מאוחר מידי; המחנה מתעורר אך לא הספיק להתכונן. הנמצאים במחנה מספיקים לתפוס בנשק ובשריון אך לא יותר. בתוצאה של 6 ומטה, מה שאורב מחוץ לאור המדורה הצליח להפתיע את החבורה.

מסע בדרך חתחתים

כאשר אתם נעים בשטח עוין, יש לבחור חבר אחד בקבוצה לתפקיד החלוץ, אחד לתפקיד הגשש ואחד לתפקיד אחראי האספקה (לא ניתן לתת שני תפקידים לאותה הדמות). במידה ואין מספיק חברים בקבוצה שימלאו את כל התפקידים, או שבחרתם לא למלא תפקיד מסוים, יש להתייחס לתפקיד כאילו גלגל תוצאה של 6.

כל דמות עם תפקיד במסע מגלגלת +חוכמה. בתוצאה של 10 ומעלה:

  • אחראי האספקה מפחית את מספר מנות הצידה הנדרשות באחת.
  • החלוץ מפחית את משך הזמן הנדרש להגיע ליעד (המנחה תגיד בכמה).
  • הגשש יבחין בכל צרה מהר מספיק על מנת לתת לקבוצה את יתרון ההפתעה.

בתוצאה של 7-9 כל בעל תפקיד מבצע את תפקידו כראוי ללא יתרונות מיוחדים: אתם אוכלים את מספר מנות הצידה הצפוי, המסע נמשך בערך כפי שנחזה, ואף אחד לא מפתיע אתכם אך אתם לא מפתיעים אותם.

סיום מפגש

כאשר המפגש הגיע לסיומו, בחר אחד מהקשרים שלך, שאתה מרגיש שנפתר (מוצה עד תום, לא רלוונטי יותר, או מכל סיבה אחרת). שאל את השחקן בעל הדמות המופיעה בקשר אם הוא מסכים שהקשר נפתר. אם כן, סמן נק"ן וכתוב קשר חדש עם דמות לבחירתך.

לאחר שסיימת לעדכן את הקשרים, בדוק את נטייתך. אם מילאת את דרישת הנטייה לפחות פעם אחת במפגש, סמן נק"ן. כעת ענה על השאלות הבאות ביחד עם הקבוצה כולה:

  • האם למדנו משהו חדש וחשוב על העולם?
  • האם התגברנו על אויב או מפלצת ראויים לציון?
  • האם השגנו אוצר ראוי לשמו?

עבור כל שאלה שהתשובה עליה היא "כן", סמנו כולכם נק"ן.

עליית דרגה

כאשר יש לך זמן פנוי (מספר שעות או ימים) וכמות נק"ן השווה לפחות לדרגתך הנוכחית + 7, הפחת את דרגתך +7 מערך הנק"ן שלך, עלה דרגה אחת, ובחר מהלך מתקדם חדש מהמקצוע שלך. אם אתה מכשף, אתה גם מוסיף לחש חדש לספר הלחשים שלך.

בחר אחת מהתכונות של הדמות והעלה את ערכה ב-1 (המתאם עשוי להשתנות). במידה ובחרת לשנות את ערך החוסן של הדמות, עליך להגדיל את ערך הנק"פ המרבי ואת מספר הנק"פ הנוכחיות שלה בהתאם. ערכי תכונה לא יכולים להיות גבוהים מ-18.

התהוללות

כאשר אתה שב כמנצח אל ארצות התרבות ויוצא לחגוג, שלם 100 מטבעות וגלגל 1+ עבור כל 100 מטבעות נוספים ששולמו. בתוצאה של 10 ומעלה, בחר שלוש אפשרויות מהרשימה. בתוצאה של 7-9 בחר אחת. בתוצאה של 6 ומטה, בחר אחת, אך הדברים יצאו משליטה.

  • אתה מתחבב על דב"ש שימושי.
  • אתה שומע שמועות אודות הזדמנות מבטיחה.
  • אתה זוכה במידע שימושי.
  • אתה לא מסתבך בצרות ולא סובל ממרמה או כישוף עוין במהלך ההוללות.

הצטיידות

כאשר אתה יוצא לרכוש משהו כשברשותך כסף זמין, במידה והדבר זמין בישוב בו אתה נמצא, אתה יכול לקנות אותו במחיר השוק. אם אתה מחפש משהו מיוחד, שאינו זמין במקום זה בדרך כלל, או פריט שאינו רגיל, גלגל +כריזמה. בתוצאה של 10 ומעלה אתה מוצא את מה שחיפשת במחיר הוגן. בתוצאה של 7-9 עליך לשלם מחיר מופרז או להסתפק בפריט דומה בלבד.

התאוששות

כאשר אינך עושה דבר מלבד לנוח בבטחה וברוגע, לאחר יום מנוחה אתה מתאושש ומחזיר את הנק"פ לערכן המרבי. לאחר מנוחה של שלושה ימים אתה מחלים גם מחולשה אחת לבחירתך. אם אתה נמצא תחת טיפול רפואי (קסום או רגיל), אתה מחלים מחולשה אחת כל יומיים במקום שלושה.

גיוס

כאשר אתה מפרסם שאתה מחפש שכירים, גלגל. אם הודעת…

  • …שהתשלום נדיב, קבל 1+.
  • …מה אופי העבודה, קבל 1+.
  • …שהשכירים יקבלו חלק מהשלל, קבל 1+.

במידה ויש לך מוניטין שימושי באזור זה, קבל 1+ נוסף. בתוצאה של 10 ומעלה באפשרותך לבחור מבין מספר מועמדים מוכשרים, ולא יקרה דבר אם לא תיקח אף אחד. בתוצאה של 7-9 תאלץ להתפשר על מישהו קרוב מספיק, או לדחות את המועמדים. בתוצאה של 6 ומטה, מישהו בעל השפעה אך לא מתאים לעבודה יכריז על רצונו להצטרף (למשל צעיר פזיז, אדם חם מזג או אויב במסווה). עליך לקחת אותו איתך ולשאת בתוצאות, או לדחות את המועמד. בכל מקרה, אם דחית מועמדים, תסבול 1- למהלך הגיוס הבא.

ידוע לשמצה

כאשר אתה חוזר למקום מתורבת בו גרמת צרות בעבר, גלגל +כריזמה. בתוצאה של 10 ומעלה, השמועה על מעשי הגבורה שלך נפוצו לכל עבר ואנשים מזהים אותך. בתוצאה של 7-9 המנחה בוחרת סיבוך בנוסף:

  • המשטרה המקומית הוציאה צו למעצרך.
  • מישהו שם מחיר על ראשך.
  • מישהו קרוב ללבך נמצא בצרה כתוצאה ממעשיך בעבר.

אימונים

כאשר אתה מבלה את זמנך הפנוי בתרגול, מדיטציה או למידה, אתה צובר הכנות לפעולה. קבל הכנה אחת אם התאמנת במשך שבוע או שניים. קבל 3 הכנות אם התאמנת במשך חודש או יותר. כאשר אתה נמצא במצב בו האימונים יועילו, נצל הכנה אחת כדי לקבל 1+ לגלגול. ניתן לנצל הכנה אחת בלבד בכל גלגול.

Bookmark the permalink.

Comments are closed