הסייר

מקצוע הסייר - אלף

לייאל, האלף הסייר

אנשי הערים שבחרת לך כחברים לדרך, האם הם שמעו את קריאת הזאב? האם הרגישו את הרוחות השורקות במדבריות הדרום? האם הם צדו את טרפם בסכין וקשת, כמוך? כמובן שלא. לכן הם זקוקים לך.

מדריך. ציד. אחיהם של יצורי השממות. אתה כל זאת ויותר. עד כה חיית בגפך בערבות, אך כעת קריאתו של דבר מה גדול יותר, אולי הגורל, קשרה אותך אל האנשים האלו. יתכן שהם חזקים, אמיצים ורבי עוצמה. אך אתה הוא זה שמכיר את סודות השממה, אתה הוא השורד.

בלעדיך, הם אבודים. פלס נתיב דרך החשכה והובל אותם קדימה, צעדן.

שמות

אורק: שאשמר מהאילנות הגבוהים, ליהאחה מהשממות, קארחאמה היושבת בהרים, סאך, דאחשע מלווה השיירות

אלף: לייאל, לייטאור, לייסאיר, לייליה, לייעטל

גובלין: אחימן מפלס הדרך, אמדע החוקרת הריסות, ידיצמה הציידת, סרינוק והעכביש, ליצבום בין השיחים

חזות

בחר אחד מכל רשימה:

  • עיניים פראיות, עיניים חדות או עיניים חייתיות.
  • ראש מכוסה בברדס, שיער פראי או קרחת.
  • אדרת, בגדי הסוואה או בגדי מסע.
  • גוף גמיש, גוף פראי או גוף מתוח.

תכונות

ערך הנק"פ המרבי של הסייר הוא 8+ערך החוסן.

הנזק של הסייר הוא 1ק8.

מהלכים התחלתיים

בחר גזע וקבל מהלך בהתאם:

אורק: כאשר אתה נתקל לראשונה ביצור בעל תבונה חייתית או נכנס למאורה או קן של יצור כזה, שאל את המנחה שאלה אחת אודות היצור. היא תענה לך בכנות.

אלף: כאשר אתה עורך מסע בדרך חתחתים דרך ארצות פרא, אתה מבצע את התפקיד בו בחרת כאילו יצא בגלגול 10 ומעלה.

בן אנוש: החייה המלווה שלך עמדה במצבים קשים ובהסתבכויות רבות כמוך. היא מקבלת 1+ שריון.

גובלין: הגובלין הסייר למד לחיות גם בתנאים הקשים ביותר, ללקט חרקים למאכל ולשתות עיסת עלים במקום מים. כאשר אתה מקים מחנה במבוך או בעיר, אתה לא צריך לאכול צידה.

גמד: בחר רעל אחד. אתה יכול להבחין ברעלים בעלי השפעה דומה. אתה חסין לחלוטין להשפעותיו של רעל זה והוא אינו מסוכן עבורך לשימוש. בכל פעם שאתה מקים מחנה או מתאושש במקום ישוב אתה יכול להכין מנה אחת של הרעל.

טרול: אתה מיומן בלימוד חולשותיו של טרפיך. כאשר אתה צד ועוקב אחר יצור מסוים שבכוונתך להרגו, קבל 2+ מתמשך לנזק כאשר אתה פוגש בו לבסוף, עד לסוף הלחימה מולו.

ננס: הסייר הננס היה במקומות רבים בחייו, ולמד מכולם. כאשר אתה עורך ציד ומעקב או בחינה בסביבה בה היית כבר, קבל 1+.

אתה מתחיל עם המהלכים הבאים:

חיה מלווה

יש לך קשר על-טבעי עם חיה נאמנה. אתה לא יכול לשוחח איתה כמו עם אדם, אך היא תמיד מבינה את כוונתך ופועלת לפי פקודותיך. תן לחיה המלווה שם ובחר את סוגה:

דוב, זאב, חתול, יונה, ינשוף, כלב, נץ, עיט, עכברוש, פומה, פרד

בחר מאפיינים בסיסיים עבורה:

  • פראות 2+, ערמומיות 1+, 1 שריון, יצר 1+
  • פראות 2+, ערמומיות 2+, 0 שריון, יצר 1+
  • פראות 1+, ערמומיות 2+, 1 שריון, יצר 1+
  • פראות 3+, ערמומיות 1+, 1 שריון, יצר 2+

בחר מספר נקודות חוזקה השווה לערך הפראות:

מהיר, חסון, גדול, רגוע, סתגלן, מהיר תגובה, בלתי נלאה, מסתווה, פראי, מאיים, חד חושים, חשאי

החיה המלווה מאומנת ללחימה בדמויי-אדם. בחר מספר אימונים נוספים בהתאם לערך הערמומיות:

ציד, חיפוש, גישוש, שמירה, לחימה במפלצות, הופעה, עבודה, מסע

בחר מספר חולשות השווה לערך היצר:

הפכפך, אכזר, איטי, שבור, מבהיל, שכחן, עקשן, נכה

פקודה

כאשר אתה והחיה המלווה שלך עושים ביחד משהו בו היא מאומנת:

  • כשמתקיפים את אותה המטרה, הוסף את ערך הפראות שלה לנזק שאתה גורם.
  • כשמבצעים מעקב, הוסף את ערך הערמומיות שלה לגלגול.
  • כשאתה סופג נזק, הוסף את ערך השריון שלה לשלך.
  • כאשר אתה מבצע בחינה, הוסף את ערך הערמומיות שלה לגלגול.
  • כאשר אתה מבצע משא ומתן, הוסף את ערך הערמומיות שלה לגלגול.
  • כאשר מישהו מנסה לסכל את פעולתך, הוסף את ערך היצר שלה לגלגול שלו.

ציד ומעקב

כאשר אתה עוקב אחר נתיב עקבות שהושארו על ידי יצורים, גלגל +חוכמה. בתוצאה של 7 ומעלה אתה עוקב בהצלחה אחר הנתיב עד שהוא משתנה משמעותית בכיוון או בצורת התנועה. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה גם בוחר אחד מהבאים:

  • גילית פרט מידע שימושי אודות המטרה, המנחה תספר לך מה.
  • אתה יודע להגיד מה גרם לנתיב להסתיים.

קליעה למטרה

כאשר אתה מתקיף בטווח אויב מופתע או חסר הגנה, באפשרותך לגרום נזק כרגיל או להגדיר איבר מטרה ולגלגל +זריזות.

  • ראש: בתוצאה של 7-9 האויב המום לכמה רגעים, רק עומד ומזיל ריר. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה גם גורם לאויב נזק.
  • זרועות: בתוצאה של 7-9 האויב מפיל מה שהוא אוחז בידיו. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה גם גורם לאויב נזק.
  • רגליים: בתוצאה של 7-9 האויב צולע ונע לאט. בתוצאה של 10 ומעלה, אתה גם גורם לאויב נזק.

נטייה

בחר נטייה:

טוב: סיכון עצמך על מנת להאבק באיום המנוגד לטבע.

ניטרלי: סיוע לחיה או רוח טבע.

תוהני: שיחרור מישהו מכבליו, באופן מילולי או מטאפורי.

ציוד

המעמסה שלך היא 11+כוח. אתה מתחיל עם מנות קרב (5 שימושים, 1 משקל), שריון עור (1 שריון, 1 משקל) וצרור חצים (3 תחמושת, 1 משקל).

בחר כלי נשק:

  • קשת ציד (קרוב, רחוק, 1 משקל) וחרב קצרה (סמוך, 1 משקל)
  • קשת ציד (קרוב, רחוק, 1 משקל) וחנית (הישג, 1 משקל)

בחר אחד:

  • ציוד הרפתקנות (1 משקל) ומנות קרב (1 משקל)
  • ציוד הרפתקנות (1 משקל) וצרור חצים (3 תחמושת, 1 משקל)

קשרים

מלא את שמה של אחת הדמויות האחרות בקבוצה בקשר אחד לפחות:

הדרכתי את _________ בעבר והוא חייב לי על כך.

_________ הוא חבר של הטבע, לכן אהיה אני חברו.

_________ לא מכבד את הטבע, לכן אין לי כבוד אליו.

_________ אינו מבין כיצד לחיות בטבע, אני אלמד אותו לשרוד.

מהלכים מתקדמים

כאשר אתה עולה לדרגה בין 2 ל-5, בחר אחד מהמהלכים הבאים.

אמפתיה לחיות

אתה יכול להבין בעלי חיים ולשוחח עימם.

האל שבשממה

אתה מקדיש את עצמך לאחד האלים או שרי-הרוח. אתה מקבל את המהלכים פולחן והטלת לחשים של הכוהן. כאשר אתה בוחר במהלך זה, אתה נחשב ככוהן בדרגה 1 למטרת שימוש בלחשים. כל פעם שאתה עולה בדרגה נוספת, דרגת הכוהן שלך לצרכי שימוש בלחשים עולה ב-1.

הסוואה

כאשר אתה שומר על שקט ולא נע בעודך בסביבה טבעית, אויבים לא יבחינו בך כלל אלא אם תחזור לנוע.

חברך הטוב ביותר

כאשר אתה מאפשר לחיה המלווה שלך לספוג התקפה שהייתה מיועדת לך, הנזק מבוטל וערך הפראות שלה יורד ל-0. אם ערך הפראות הוא כבר 0, אתה לא יכול להשתמש ביכולת זו. לאחר שאתה מבלה מספר שעות מנוחה לצד החיה המלווה שלך, הפראות שלה חוזרת לערך הרגיל.

טרף מוכר

כאשר אתה מפגין ידע אודות מפלצת, אתה משתמש בחוכמה במקום תבונה.

ירי מהיר

כאשר אתה מבצע צליפה אתה יכול לנצל תחמושת נוספת לפני הגלגול. עבור כל נקודת תחמושת שניצלת, בחר מטרה נוספת. גלגל את הנזק פעם אחת עבור כל המטרות.

מאומנת כהלכה

בחר אימון נוסף עבור החיה המלווה.

מכת הצפע

כאשר אתה תוקף אויב עם שני כלי-נשק בבת אחת, הוסף 1ק4 נזק בשל ההתקפה עם ידך השנייה.

מקום מבטחים

כאשר אתה מארגן את השמירה על המחנה בלילה, כל החבורה זוכה בתוסף 1+ לעמידה על המשמר.

משעולים אחרים

התחנכת אצל סייר בן לגזע אחר ולמדת את דרכו. קבל מהלך סייר התחלתי של אחד הגזעים האחרים.

עקבו אחרי

כאשר אתה יוצא למסע בדרך חתחתים אתה יכול לבחור שני תפקידים. אתה מגלגל בנפרד לכל אחד.

כאשר אתה עולה לדרגה בין 6 ל-10, בחר מהמהלכים הבאים או מהרשימה של דרגות 2-5.

בבטן הרכה

כאשר אתה יודע מהי נקודת החולשה של מטרתך, חציך מקבלים חודר 2.

דרוך

כאשר אתה מבצע ציד ומעקב, בהצלחה אתה רשאי בנוסף לשאול שאלה אחת מרשימת הבחינה אודות היצור הנעקב.

טרפו של הציד

מהלך מוחלף: טרף מוכר
כאשר אתה מפגין ידע אודות מפלצת, אתה משתמש בחוכמה במקום תבונה. בתוצאה של 12 ומעלה, בנוסף להשפעות הרגילות, אתה יכול לשאול את המנחה שאלה אחת לגבי המפלצת.

מחסה

מהלך מוחלף: מקום מבטחים
כאשר אתה מארגן את השמירה על המחנה בלילה, כל החבורה זוכה בתוסף 1+ לעמידה על המשמר. לאחר לילה במחנה בו אתה ארגנת את השמירה, כל החבורה מקבלת 1+ להבא.

מלווה על-טבעי

החיה המלווה שלך היא מפלצת, לא חיה רגילה. תאר אותה. היא מקבלת 2+ פראות וגם 2+ יצר, בנוסף לאימון חדש.

ניבי הצפע

מהלך מוחלף: מכת הצפע
כאשר אתה תוקף אויב עם שני נשקים בבת אחת, הוסף 1ק8 נזק בשל ההתקפה עם ידך השנייה.

צעדן

מהלך מוחלף: עקבו אחרי
כאשר אתה יוצא למסע בדרך חתחתים אתה יכול לבחור שני תפקידים. גלגל פעמיים והשתמש בתוצאה הטובה יותר לשני התפקידים.

שפת הפרא

מהלך מוחלף: אמפתיה לחיות
אתה יכול להבין כל יצור שאינו קסום או חוצני, ולשוחח עימו.

תכסיס מיוחד

בחר מהלך ממקצוע אחר. כל עוד אתה עובד יחד עם החיה המלווה שלך, יש לך גישה למהלך זה.

Bookmark the permalink.

Comments are closed