חוקי המשחק

הדרואיד

מקצוע הדרואיד - אלף
לינת'ל, האלפית הדרואידית

שא עיניך אל מעבר לאש המדורה. מה הביא אותך אל האנשים האלו, המלאים בצחנת הרחובות המיוזעים ובאבק העיר? אולי זהו טוב לבך – האם אתה מגונן עליהם כדובה על גוריה? האם כעת הם הלהקה שלך? אחים ואחיות משונים בחרת לך. איזו סיבה שלא תהא, הם לבטח יכשלו ללא חושיך החדים וטפריך החדים אף יותר.

אתה מגיע ממעמקי הטבע; נולדת מהאדמה ואתה נושא את סימני רוחות הארץ על עורך. אולי היו לך חיים אחרים קודם לכן, אולי היית שוכן ערים כמותם, אך לא עוד. ויתרת על אותו קיום קבוע, בלתי משתנה. הקשב לתפילותיהם של חבריך לאליליהם המפוסלים מאבן, ראה כיצד הם ממרקים את קונכיות הפלדה היקרות להם כל כך. הם מדברים על התהילה אותה ימצאו כאשר ישובו לעיירה הרקובה אותה השארת מאחור.

אליליהם אינם אלא ילדים, הפלדה בידיהם תכזיב בשעת צרה. אתה צועד במשעולים העתיקים, לבוש בפרוותה של הארץ עצמה. אתה תדרוש את חלקך בשלל, אך האם אי פעם תהיה כאחד מהם? ימים יגידו.

שמות

אלף: ליקורקס, לית'אן, לינת'ל, לימנור, לימנוליר

בן אנוש: אילן, ערבה הרן, דגן הסתווי, סילה דרור, ניל רב-ניבים

גובלין: שוכן-עצים מנומר, שממית חכמה, גרמפול שומר הביצות, ממבוט מגדל העכבישים הירוקים, יאמבה היחפה

חזות

בחר אפשרות אחת מכל רשימה:

  • עיניים נבונות, עיניים פראיות או עיניים רדופות.
  • ברדס פרוותי, שיער מבולגן או צמות קלועות.
  • לבוש טקסי, בגדי עור מעשיים, או פרוות בלויות.

תכונות

ערך הנק"פ המרבי של הדרואיד הוא 6+ערך החוסן.

הנזק של הדרואיד הוא 1ק6.

מהלכים התחלתיים

בחר גזע וקבל מהלך בהתאם:

אורק: כאשר אתה מפצח עצמותיה של חיה שצדת וניזון מהן, המנחה תספר לך סוד שהחיה ידעה.

אלף: בעורקיו של האלף הדרואיד זורם השרף של העצים העתיקים. היערות האדירים תמיד נחשבים לארץ נבחרת עבורך, בנוסף לכל חיבור אחר בו בחרת.

בן אנוש: בני האנוש למדו לביית חיות לעבודה בחווה ובשדה, ואתה עודך קשור למסורת זו. אתה תמיד יכול לעטות את צורתה של כל חיה מבויתת, בנוסף לאפשרויות הרגילות.

גובלין: הגובלין הדרואיד יודע לזהות צמחי מרפא ולחבוש גם את הפצעים המכוערים ביותר. כאשר אתה מקים מחנה, אתה ובני בריתך מרפאים 1ק6 נק"פ נוספות.

גמד: כאשר אתה משנה צורה לחיה שידועה בקשיחותה, קבל 1+ לשריון.

טרול: אתה נתון לתשומת לב מרוחות הלואה. כאשר אתה מחטיא במהלך (6 ומטה) אתה יכול להכריז שרוחות הלואה הכשילו אותך ולדרוש לדחות את הגזרה – ההחטאה תהפוך להצלחה חלקית (7-9). המנחה מקבלת שמירה אחת, בה היא יכולה להשתמש בהמשך המפגש הנוכחי כדי לגרום להצלחה חלקית שלך להפוך להחטאה, כאשר הלואה מתערבות שוב.

ננס: כאשר אתה בצורת חיה, אתה יכול לנצל שמירה כדי לשנות צורה לחיה אחרת.

אתה מתחיל עם המהלכים הבאים:

ניזון מהטבע

אתה לא צריך לאכול או לשתות. אם מהלך מורה לך לאכול צידה, התעלם מכך.

לשון הרוחות

נביחות, נהמות, ציוצים וקריאות יצורי הפרא נשמעים כשפה באוזניך. אתה יכול להבין כל חיה ילידת הארץ הנבחרת שלך, או חיה שאת מהותה למדת.

יליד האדמה

למדת את קסמיך במקום בו שוכנות רוחות טבע עתיקות וחזקות, והן מכירות בך כאחד משלהן. בכל אשר תלך, הן שוכנות בתוכך ומאפשרות לך לעטות את צורתן. בחר אזור אחד מהרשימה הבאה. זוהי הארץ הנבחרת אליה אתה מחובר – כאשר אתה משנה צורה, אתה יכול לעטות את צורתו של כל בעל חיים שחי בארץ הנבחרת.

  • היערות האדירים.
  • המישורים רצופי העשב.
  • המדבריות רחבי הידיים.
  • הביצות המצחינות.
  • הדלתא של הנהרות הגדולים.
  • החופים הצלולים.
  • הים הפתוח.
  • ההרים הנישאים.
  • הצפון הקפוא.
  • השממות הארורות.

בחר סממן – זהו מאפיין פיזי שמסמן אותך כיליד האדמה, ומשקף את רוחות הארץ הנבחרת. הסממן יכול להיות מאפיין של בעל חיים, כמו קרניים או חברבורות, או דבר כללי יותר, כגון שיער שנראה כעלים או עיניים מבדולח מנצנץ. הסממן בו בחרת נשאר בכל צורה שאתה עוטה.

שינוי צורה

כאשר אתה קורא לרוחות לשנות את צורתך, גלגל +חוכמה.

  • בתוצאה של 10 ומעלה, קבל 3 שמירות.
  • בתוצאה של 7-9, קבל 2 שמירות.
  • בתוצאה של 6 ומטה, קבל שמירה אחת בנוסף לכל השלכה אחרת להחלטת המנחה.

אתה יכול לעטות את צורתה הגשמית של כל חיה הגרה בארץ נבחרת שלך, או שאת מהותה למדת: גופך וחפציך מתמזגים ומשתנים לכדי עותק מושלם של חיה מאותו הזן. אתה מקבל כל יכולת טבעית וחולשה של צורה זו: טלפיים, כנפיים, זימים, נשימה במים במקום באוויר וכדומה. אתה עדיין משתמש בתכונות הרגילות שלך, אך יתכן שחלק מהמהלכים יהיו קשים יותר לביצוע – לחתול בית יהיה קשה להילחם מול עוג. המנחה גם תספר לך על מהלך אחד או יותר הקשור לצורתך החדשה. ביכולתך להשתמש בשמירה אחת כדי לבצע מהלך זה. כאשר השתמשת בכל השמירות שלך, אתה שב לצורתך הטבעית. אתה יכול בכל זמן לשרוף את כל השמירות שלך ולשוב לצורתך הטבעית.

לימוד מהות

כאשר אתה משקיע זמן בהגות ברוחה של חיה, אתה יכול להוסיף אותה לרשימת הצורות אותן אתה יכול לעטות.

נטייה

בחר נטייה:

טוב: מתן עזרה לצמיחתו של מישהו או משהו.

ניטרלי: הסרת גורם מאיים המנוגד לטבע.

תוהני: הריסת סמל תרבותי.

ציוד

המעמסה שלך היא 6+כוח. יש לך מזכרת מהארץ הנבחרת, תאר אותה.

בחר הגנה:

  • שריון פרוות (1 שריון, 1 משקל)
  • מגן עץ (1+ שריון, 1 משקל)

בחר כלי נשק:

  • אלת עץ (סמוך, 2 משקל)
  • מטה (סמוך, דו-ידני, 1 משקל)
  • חנית (סמוך, מוטל, קרוב, 1 משקל)

בחר אחד:

  • ציוד הרפתקנות (1 משקל)
  • משחות ועשבי מרפא (2 שימושים, 1 משקל)
  • עשב מקטרת (0 משקל)
  • 3 נוגדי רעלים (0 משקל)

קשרים

מלא את שמה של אחת הדמויות האחרות בקבוצה בקשר אחד לפחות:

_________ מריח יותר כמו טרף מאשר כמו ציד.

הרוחות סיפרו לי על סכנה גדולה שבאה בעקבות _________

הראתי ל_________ טקס סודי מהארץ הנבחרת.

_________ טעם את דמי, ואני את דמו. אנו קשורים בקשר דם.

מהלכים מתקדמים

כאשר אתה עולה לדרגה בין 2 ל-5, בחר אחד מהמהלכים הבאים.

אדון היסודות

כאשר אתה קורא לרוחות הקדמוניות של האש, המים, האדמה או האוויר כדי שיבצעו משימה עבורך, גלגל +חוכמה. בתוצאה של 10 ומעלה בחר שתיים מהאפשרויות הבאות. בתוצאה של 7-9 בחר אחת. בתוצאה של 6 ומטה, קריאתך מביאה לאסון כלשהו.

  • ההשפעה שהתבקשה מתקיימת.
  • הרוחות אינן דורשות מחיר על שהטרדת את מנוחתן.
  • אתה שומר על שליטה בכוחות שנקראו.

אחי הציד

בחר מהלך אחד של הסייר.

איזון

כאשר אתה מסב נזק, קבל איזון אחד. כאשר אתה נוגע במישהו ומתעל את רוחות החיים, אתה יכול לנצל איזון. מגעך מרפא 1ק4 נק"פ עבור כל איזון שנוצל.

טפרים וניבים

כשאתה עטוי צורת חיה מתאימה (משהו מסוכן), הנזק שלך גדל ל-1ק8.

לשון העצמים

אתה מסוגל לראות את הרוחות של החול, הים והסלע. אתה יכול כעת להשתמש במהלכים לימוד מהות, לשון הרוחות ושינוי צורה על עצמים דוממים טבעיים (כמו צמחים ואבנים) בנוסף לבעלי חיים. צורות דוממות יכולות להיות עותק מושלם של העצם, או צורה דמוי-אנושית בעלת יכולת תנועה.

נשל

כאשר אתה סופג נזק בעת שאתה עטוי צורת חיה, אתה יכול לשוב מייד לצורתך הטבעית כדי לנגוד את הנזק.

עור קליפה

כל עוד רגליך נוגעות בקרקע, יש לך 1+ שריון.

עיני הנמר

כאשר אתה מסמן בעל חיים (באמצעות בוץ, אבק או דם) אתה יכול בכל עת לראות דרך עיניו כאילו היו שלך, ולא משנה המרחק ביניכם. אתה יכול לסמן באופן זה רק בעל חיים אחד בכל זמן נתון.

עיצוב צורות

כאשר אתה משנה את צורתך, בחר תכונה אחת. אתה מקבל 1+ מתמשך לגלגולים עם תכונה זו, כל עוד אתה נותר בצורה החדשה. המנחה בוחרת תכונה אחת אחרת: אתה סובל 1- מתמשך לגלגולים עם תכונה זו כל אתה בצורה החדשה.

תקשור עם הארץ

כאשר אתה מקדיש זמן כדי לבחון את אופי המקום ולתקשר עם רוחות הטבע המקומיות, אתה זוכה בחיזיון בעל חשיבות עבורך, בני בריתך או רוחות הארץ בה אתה נמצא. גלגל +חוכמה: בתוצאה של 10 ומעלה, החיזיון ברור ומועיל לך. בתוצאה של 7-9, החיזיון מעורפל וקשה לפרשו. בתוצאה של 6 ומטה, החיזיון הוא חוויה מטרידה, מפחידה או טראומטית. המנחה תתאר זאת. אתה סובל 1- להבא.

כאשר אתה עולה לדרגה בין 6 ל-10, בחר מהמהלכים הבאים או מהרשימה של דרגות 2-5.

אחות האורב

בחר מהלך אחד של הסייר.

אמן צורות

מהלך נדרש: עיצוב צורות
אתה יכול לקבל 1+ שריון או לגרום 1ק4+ נזק כאשר אתה עוטה צורת בעל חיים. בחר אחת מהאפשרויות בכל פעם שאתה משנה צורה.

אימוץ כל צורה

כאשר אתה משנה את צורתך, גלגל 1ק4 והוסף את התוצאה לסך השמירות שלך.

דם ורעם

מהלך מוחלף: טפרים וניבים
כשאתה עטוי צורת חיה מתאימה (משהו מסוכן), הנזק שלך גדל ל-1ק10.

טווה האקלים

כאשר אתה נמצא מתחת לשמיים הפתוחים עם עלות השחר, המנחה תשאל אותך איזה מזג אויר יהיה היום. אמור לה את אשר תרצה, וכך יהיה.

כימרה

כאשר אתה משנה צורה, אתה יכול ליצור צורה משולבת של עד שלוש צורות שונות. אתה יכול להפוך לדוב עם ראש יעל וכנפי עיט, לדוגמה. כל אחת משלוש הצורות מעניקה לך מהלך אחד לפחות. בכל מובן אחר, מהלך הכימרה עוקב אחר חוקי שינוי הצורה הרגילים.

לשון העולמות

מהלך נדרש: לשון העצמים
אתה רואה את תבניתו של מרקם העולם. אתה יכול כעת להשתמש במהלכים לימוד מהות, לשון הרוחות ושינוי צורה גם על היסודות בצורתם הטהורה: אש, מים, אדמה ואוויר.

מחול הכפיל

אתה מסוגל ללמוד את מהותם של יחידים ולעטות את מראם המדויק, כולל בני אנוש, אלפים וכדומה. אתה יכול גם להעלים את סממן יליד האדמה שלך, אבל אם אתה עושה זאת אתה סובל 1- מתמשך עד שתשוב לצורתך הטבעית.

תנומת הדרואיד

לאחר שמהלך זה נבחר, בפעם הראשונה בה אתה מקדיש זמן במקום בטוח ומתאים, אתה רשאי להתחבר לארץ נבחרת חדשה. השפעה זו מתרחשת פעם אחת בלבד, והמנחה תגיד לך כמה זמן היא תיקח ומה המחיר אותו עליך לשלם. מאותו רגע והלאה, אתה נחשב ליליד האדמה של שתי הארצות.