חוקי המשחק

יצירת דמויות

קל ופשוט ליצור דמויות בואנור. כדאי שכל החבורה תיצור את הדמויות יחדיו, בתחילת הפגישה הראשונה שלכם. יצירת הדמויות, בדומה למשחק עצמו, היא סוג של שיחה – רצוי שכולם יהיו שם בשביל זה.

יתכן שבמהלך המשחק יעלה הצורך ליצור דמות חדשה, למשל במקרה בו הדמות שלך נהרגת. אל דאגה – תהליך יצירת הדמות יעזור לך ליצור דמות חדשה שתשתלב בחבורה, בתוך דקות ספורות. כל הדמויות, גם דמויות מחליפות, מתחילות בדרגה ראשונה.

את דפי הדמות תוכלו למצוא במדור ההורדות באתר.

1. בחר מקצוע

עבור על המקצועות ובחר אחד שמעניין אותך. בהתחלה, כל שחקן בוחר מקצוע שונה – לא יהיו שני מכשפים. אם שני שחקנים מעוניינים באותו המקצוע, דברו על העניין והגיעו לפשרה.

רועי, יעל ואני יושבים יחד לפגישת משחק בהנחיית דניאל. יש לי רעיונות מעניינים למכשף, אז אני מציין שזה המקצוע שאעדיף לקחת. אף אחד אחר לא חשב לשחק מכשף בכל מקרה, אז אני לוקח את דף הדמות של המכשף.

2. בחר גזע

כל מקצוע מציע בחירה בין כמה גזעים. בחר אחד. הגזע שבחרת מעניק לדמות מהלך מיוחד.

נראה לי שכדאי להיות גמיש – טוב שיש לחשים זמינים נוספים, נכון? אני בוחר לשחק בן אנוש, מאחר וזה מאפשר למכשף שלי לבחור לחש כוהן אחד ולהטילו כאילו היה לחש של מכשף! זה יעזור לכוהן של יעל להתרכז בלחשי ריפוי.

3. בחר שם

בחר לדמותך שם מהרשימה, או המצא משלך.

השם בלדין נשמע טוב.

4. בחר חזות

החזות היא המראה הפיזי של דמותך. בחר פריט אחד מכל רשימה.

'עיניים רדופות' נשמע טוב היות ומכשפים נחשפים לדברים שבני תמותה אינם אמורים לראות. לאף מכשף שמכבד את עצמו אין זמן להתעסק בעיצוב שיער, אז יש לו 'שיער פרוע'. הגלימות של בלדין 'מוזרות' והוא מציין מדי פעם, בפני כל מי ששומע, שאולי הן הגיעו מעולם אחר כחלק מטקס זימון. עם כל הלימודים והמחקר של בלדין, אין לו ממש זמן לאכול, ולכן הוא 'רזה'.

5. בחר תכונות

חלק את הערכים הבאים לתכונות שלך: 16, 15, 13, 12, 9, 8. עשה זאת כך: עבור על המהלכים הבסיסיים ועל המהלכים ההתחלתיים של המקצוע שלך. בחר במהלך המעניין ביותר, כזה שתשתמש בו הרבה, או שדמותך מצטיינת בו, ושים 16 בתכונה המתאימה לאותו המהלך. עבור שוב על הרשימה ובחר במהלך נוסף המעניין אותך – אולי כזה שתומך במהלך הראשון – ושים 15 בתכונה המתאימה למהלך זה. חזור על תהליך זה עבור הערכים הנותרים: 13, 12, 9, 8.

לחלופין, אם הקבוצה מעוניינת באקראיות רבה יותר, ניתן לגלגל תכונות. גלגלו 3ק6 והציבו את התוצאה בתכונה כלשהי. חזרו על התהליך עד שלכל התכונות משויכים ערכים.

בלדין המכשף מצטיין בהטלת לחשים והתכונה הדרושה לכך היא תבונה, אז אני מציב בה 16. תחת מהלך ההתגרות בגורל, האפשרות הקשורה לזריזות נראית כמו משהו שאעשה הרבה כדי לזוז במהירות מדרכם של לחשים עוינים, אז לתכונה זו אתן 15. ערך של 13 בחוכמה יעזור לבלדין לזהות פרטים חשובים (ואולי לשמור על השפיות, בהתאם למהלך ההתגרות בגורל). כריזמה יכולה לעזור בהתעסקות עם יצורים מזומנים, לכן אציב בה 12. לחיות זה טוב – 9 הולך לחוסן בשביל עוד קצת נק"פ. כוח מקבל 8.

6. חשב מתאמים

הצעד הבא הוא חישוב המתאם של כל תכונה. המתאם הוא הערך בו משתמשים כאשר מהלך אומר לגלגל +זריזות או +כריזמה. הערכים הגולמיים של התכונה עצמה לרוב אינם בשימוש.

7. חשב ערך נק"פ מרבי

ערך הנק"פ המרבי של הדמות שווה לערך הנק"פ של המקצוע בתוספת ערך תכונת החוסן.

למכשף יש 4 נק"פ ולכך מוסיפים 9 מהחוסן, מה שנותן לבלדין ערך נק"פ מרבי "עצום" של 13.

8. בחר מהלכים התחלתיים

לחלק מהמקצועות, כדוגמת הלוחם, יש מהלכים התחלתיים בהם צריך לבצע בחירה – יש לבצע אותה כעת. על המכשף לבחור לחשים לספר הכשפים שלו. על הכוהן והמכשף לבחור בלחשים אותם הם מכינים לקראת תחילת המשחק.

אני מאוד רוצה לחש זימון, אז אני לוקח את תקשור עם רוחות. קליע קסם יאפשר לי לגרום נזק גבוה יותר מה-1ק4 העלוב של מקצוע המכשף, אז אני בוחר גם בו. אני בוחר באזעקה כלחש האחרון, משום שחשבתי על מספר שימושים מעניינים עבורו. מאחר ובחרתי להיות בן אנוש, אני יכול גם לבחור לחש כוהן אחד – בחרתי בגרימת פחד, כדי להרתיע אויבים שיתקרבו יותר מדי.

9. בחר נטייה

הנטייה מתארת במספר מילים את נקודת המבט המוסרית של דמותך. רוב המקצועות מוגבלים לנטיות מסוימות. בחר את הנטייה שלך – במהלך המשחק היא תתן לדמותך הזדמנויות לזכות בנק"ן נוסף.

לפי הנטייה הניטרלית של המכשף, שאסמן נק"ן בכל פעם שאחשוף סוד קסום נסתר. בלדין אוהב לגלות תעלומות – אז הוא יהיה ניטרלי.

10. בחר ציוד

כל מקצוע יכול לבחור מבין כמה פרטי ציוד התחלתי. זכור את ערך המעמסה של הדמות – הוא מגביל את כמות הציוד שהדמות יכולה לשאת בקלות. חשב את ערך השריון של הדמות ורשום אותו בדף הדמות.

אני מודאג קצת מהנק"פ של בלדין, אז החלטתי לקחת שריון במקום ספרים. בחרתי בפגיון במקום מטה כיוון שהוא מתאים יותר לעריכת טקסים. ההחלטה בין שיקוי ריפוי לנוגד-רעל היא קשה, אך בסופו של דבר הלכתי על ריפוי. מסתבר שיש לי גם כמה מנות קרב.

11. הצג את דמותך

עכשיו כשאתה יודע מי היא דמותך, הגיע הזמן להציג אותה בפני חברי הקבוצה האחרים. חכו עד שכל השחקנים בחרו שם לדמותם ואז עברו בסבב בין כל השחקנים בשולחן. כשמגיע תורך, שתף עם השחקנים האחרים את החזות, מקצוע הדמות וכל פרט אחר שנראה לך רלוונטי. אתה יכול לגלות את הנטייה שבחרת או לבחור להשאירה בסוד.

זהו גם הזמן בו המנחה שואלת שאלות. שאלות אלו יכולות לסייע בבניית מערכות יחסים בין דמויות ("מה דעתך על מה שאמר עכשיו רועי?") ולמשוך את הקבוצה להרפתקה המחכה לה ("זאת אומרת שהיית באיי הדקרים בעבר?"). כדאי שהמנחה תקשיב לתיאורים של כולם ותשאל על כל פרט בולט. זה הזמן לבסס מי הן הדמויות, מאיפה באו, כיצד התקבצו יחד וכל פרט אחר שנראה רלוונטי או מעניין.

"זהו בלדין, המכשף רב-העוצמה! הוא בן אנוש רזה בעל מבט רדוף, שיער פרוע וגלימות מוזרות. למה מוזרות? טוב ששאלתם, זה כיוון שהן אינן מהעולם הזה: הגלימות הגיעו לרשותו כחלק מטקס זימון."

12. בחר קשרים

לאחר שכל השחקנים בקבוצה הציגו את דמויותיהם, הגיעה העת לבחור קשרים. עליך למלא לפחות קשר אחד, אך כדאי לך למלא יותר. בכל מקטע ריק הכנס את שמה של אחת הדמויות האחרות. אפשר להשתמש באותו שם בכמה קשרים שונים.

קחו את הזמן לדון בקשרים אותם בחרתם ותנו למנחה להעלות שאלות לגביהם. תרצו לתת לשיחה לנוע הלוך ושוב על מנת לוודא שכולם יהיו מרוצים ושיהיה להם נוח עם הקשרים עליהם החלטתם. רצוי להשאיר מקום לפרש את משמעות הקשר תוך כדי משחק, אל תגזרו הכל מראש. לאחר שכולם כתבו את הקשרים שלהם, הקריאו אותם בקול רם לשאר הקבוצה. כאשר מהלך מבקש ממך לגלגל +קשר, עליך לספור את הקשרים שיש לך עם הדמות המדוברת ולהוסיף ערך זה לגלגול.

כל הדמויות הוצגו, וכעת עומדת בפני האפשרות ליצור קשר עם גרגור, הלוחם של רועי, ועם אלפגר, הכוהן של יעל. הקשר שמדבר על נבואה נשמע כיף, אז אני בוחר בגרגור והתוצאה היא: "גרגור ימלא תפקיד חשוב בעתיד לבוא. כך חזיתי!". נשמע שהמכשף שמתעסק עם דברים שמעבר לעולם הגשמי והכוהן המעוגן בדרכי העולם הזה לא ממש רואים עין בעין, אז אני מוסיף את הדמות של יעל ומקבל "למרבה הצער אלפגר רק חושב שהוא מבין בדרכי העולם; אני אלמד אותו ככל שאוכל". את הקשר האחרון אני משאיר ריק, אטפל בו מאוחר יותר. לאחר שכולם מוכנים אני מקריא את הקשרים שכתבתי בקול רם. כולנו דנים במשמעותם, מדוע התאספנו יחד כקבוצה ולאן נלך מכאן.

13. התכונן לשחק

צאו להפסקה: קחו משהו לשתות, חלצו את הרגליים ותנו למנחה זמן להתעמק במה שלמדה על דמויותיכם. ברגע שכולכם מוכנים, הביאו את דפי הדמויות ואת הקוביות והתכוננו להיכנס אל ואנור.